Strona korzysta z plików cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Dowiedz się więcej. Zamknij
Zaloguj się, by móc dodać swoje przepisy i wejść do naszego pysznego, kulinarnego świata!
Login
Hasło
Nie posiadasz konta? Nic prostszego. Zarejestruj się.
2014-04-25 11:27:00

Zdrowa przekąska z hummusem

Składniki:

  • 4 szklanki ciecierzycy (najlepiej namoczyć ją na całą noc, a rano ugotować ją do miękkości; ewentualnie można użyć ciecierzycy z puszki),
  • ½ szklanki oliwy z oliwek,
  • 2 łyżeczki soli,
  • 5 ząbków czosnku,
  • ½ szklanki pasty sezamowej,
  • sok z jednej cytryny,
  • warzywa pokrojone w słupki wg uznania, np. świeży ogórek, marchewka, papryka, seler naciowy
  • kilka kolorowych papryk, które można użyć jako naczynia do hummusu.


Przygotowanie:

Zblenduj ciecierzycę z oliwą, solą, czosnkiem, pastą sezamową oraz sokiem z cytryny. Kiedy otrzymasz gładką, jednolitą masę, wypełnij nią wydrążone papryki do połowy. Włóż słupki warzywne i podawaj.

Pastę sezamową możesz kupić lub zrobić samodzielnie. Potrzebujesz 1 szklanki ziaren sezamu oraz ¼ szklanki oliwy z oliwek. Ziarna wyłóż na blasze pokrytej papierem do pieczenia i piecz je w temperaturze 180 st. C przez 5 minut (nie dopuść do spalenia). Kiedy ostygną, przełóż je do miski i dolej oliwy. Blenduj je aż osiągniesz gładką, jednolitą masę.

Dodaj komentarz
Wszystkie pola formularza są wymagane

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Śledź nas na
google+ facebook pinterest